11. januar 2010

Smågnager?

Namibia.

Det er første møtet som er verst. Med småkrypene. Jeg er for eksempel veldig glad for at jeg befant meg i en campingbar med lokalkjente første gang jeg møtte bavianedderkoppen. Jeg så bare en skygge som fór over gulvet, jeg trodde først det måtte være en mus eller en liten rotte. Men det var det ikke, for den hadde åtte bein. Og veldig hårete. Den var hvileløs. Løp rundt og rundt på gulvet på jakt etter bytte. Berit var sikker på at den hadde valgt seg ut henne som bytte, og hun satt resten av kvelden med bena oppi stolen. Men nå har jeg blitt vant til bavianedderkoppen. Det er nesten litt hyggelig å ha den på besøk, for vi er bekjente nå. Men bak neste pute venter nok neste kryp.

Sossusvlei med spor etter nattlige aktiviteter




2 kommentarer:

  1. Så gøy! Følger med på blogen jevnlig. Jeg lar mitt reisebehov få utløp gjennom dere. Ha en fortsatt fin tur!

    SvarSlett
  2. Hei Afrika.
    Hyggeløig å høre fra dere. Her har den verste kulden gitt seg. Bare -16 i dag, har vært nede i -27. Håper dere har det fint. Bare bra her på Kløfta.
    Klem fra M og P

    SvarSlett