22. januar 2010

Dyrene i Afrika

Vi har vært i Etosha nasjonalpark. Og sett dyrene i Afrika. Og alt de har å gjøre. Jeg synes det er er sterkt overdrevet. Utfra den kjente sangen kan man få inntrykk av at de har mye å gjøre. Men, det stemmer ikke. De står stort sett og glor. Og spiser. Og lekesloss litt av og til. Jeg skal ikke ramse opp hva vi har sett, men utfra bildene får du et lite inntrykk.

Alt de har å gjøre


Svin og junior

Sku'kke tatt den siste drinken, gett

Synkronkudu

Idyll

Favoritten til Berit har jeg dog lyst å trekke frem. Dumbo. En bitteliten elefant. Den kan ikke ha vært mer enn etpar dager gammel, men gammel nok til å gå og klenge seg rundt benet til mor og far, som sikkert veide 6-7000 kilo. Hver. Og de viste oss tydelig at her var det bare å holde avstand - de sto og stirra oss i senk midt på veien, helt til vi rygga bilen forsiktig bakover fem meter. Da snudde de sida til, og slapp de to ungene sine over veien. For et syn...

Fem elefanter kom masjerende... (vel, bare fire på dette bildet!)

PS! Tusen takk for alle bursdagshilsener! Bushdan ble feira med kald pils i regnværet sammen med tre geparder!
Er'n ikke søt. Han til høyre, altså.

7 kommentarer:

  1. Hei! Hyggelig å høre fra dere igjen, og takk for hyggelig bursdagshilsen den 19. Gratulerer med dagen som har vært Eivind. Grete ber meg be dere om å passe dere for alle de ville dyrene. Klem fra M og P

    SvarSlett
  2. Ikke store forskjellen mellom Oslo og schwarteste Afrika skjønner jeg. Sitter her på toget hjem fra jobb og alt jeg ser rundt meg er artsfrender som sover, spiser og ser tomt ut i luften. God helg til dere. Hls Thomas

    SvarSlett
  3. ..Og jeg som trodde dyrene i Afrika var ville!
    Flotte bilder!!

    SvarSlett
  4. Hei! Så fint å følge med. Dette bilde var noe for Hanna;-) Hilsen NIna, Hanna, Stig og minste;-)

    SvarSlett
  5. To skarpøyde fotografer og fotogene firbeinte modeller. Dette kommer til å bli ei spektakulær fotobok etterhvert! Håper dere ikke går tom for minnekort.

    Erlend

    SvarSlett
  6. Hei! Fantastiske bilder, og gøy å få lov til å følge med på reisen fra sidelinjen! Kan rapportere at huset i Vilberggrenda fortsatt står nedsnødd:-) Hilsen naboene i nr 9

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett