10. januar 2010

Farlige Afrika II

I turistinformasjonen i Cape Town får vi et vell av nyttig informasjon. Jeg blir nesten litt skuffet. Vi skal jo på eventyr. Det er nesten ikke måte på velutbygd infrastruktur her nede. Skal det ikke være litt vanskelig...? Bare LITT kinkig, iallefall? Jaja. Vi satser på at det blir litt mer trøblete eventyrlig når vi kommer til Namibia - kjørende i en 4x4 med telt på taket! Yessir - vi har leid en bil med telt på taket. Vi skal bo i telt i 70 dager. I telt. På taket av en bil. I bushen. Kun en tynn teltduk vil skille oss fra et blodig endelikt i løvens gap. Eller flodhestens. Det kryr visst av de her. Men det går nok helt fint. Man må ikke være så paranoid. Slik som i går, da jeg kjente noe krype oppetter leggen innafor buksa, og hoppet høyt. Jeg hadde blitt angrepet av en smørblomst.

(Mamma. Jeg overdriver. Vi skal bo i campingleire med gjerde rundt).

3 kommentarer:

  1. Veldig smart med telt på taket. Det gir vel en viss beskyttelse mot småkryp om natta!

    SvarSlett
  2. Hva med flyvemaur? Har hørt at de liker små smurfer fra Norge veldig godt :-)
    Artig å følge bloggen deres :-), fortsett å skrive. Mr. Brun

    SvarSlett
  3. Dette har jeg og Synnøve drømt om. Landrover med telt på taket rundt Afrika. Bra dere kjører opp sporene! Ellers er flymaur å regne som en delikatesse. Sett en bøtte vann under en lampe om natta. La vannet renne av/tørke. Stekes lett i olje, samt salt og pepper, evt. tomatsaus. Smaker slettes ikke værst. Bare vingene kan være litt ubehagelige. Sesongen er vel på topp nå.

    Tomas

    SvarSlett