4. januar 2010

Retningssans

Det var det der med retningssans. Jeg har jo alltid hatt rett. Men i dag har jeg tatt feil hele tiden. Jeg har konsekvent pekt i stikk motsatt retning av dit vi egentlig skulle. Var det noe feil med kartet? Kartet foran meg. Nord er opp. Sola i ryggen. Da skulle man tro at nord er den veien nesa peker.

Berit var veldig fornøyd, hun pekte riktig retning - kvinnelig intuisjon? Og hun skal huske denne dagen lenge, ta den frem og minne meg på den. Men nå har jeg lært. Sør for ekvator står sola i nord midt på dagen.


Sør er *den* veien, din gjøk
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hei,
    vaer naa forsiktige! Herregud... Dette synes jeg virker som en respektabel tur. Du har nese for fine turer du eivind. Jeg skal fölge nöye med og hvis det blir tröbbel saa faar du betale en billett til meg slik at jeg kan komme ned og hjelpe dere. God tur!!! Mange hilsener fra oss i Berlin.
    Matti, Wiebke og Andree

    SvarSlett